szombat, szeptember 29, 2007

Auckland Domain


Ma elsétáltam az Aucklandi múzeumba, ami egy hatalmas park közepén van, nem túl messze onnan ahol lakom. A park maga elképesztő, egy kb. két-három városligetnyi terület a város közepén, benne őserdő, patakok, vízesések, erdei sétaút, angolpark, pálmaház, tenisz és rögbipálya, és a közepén, a hegy tetején a múzeum. Megnéztem egy maori kultúráról szóló elég béna kiállítást és egy vicces maori performance-ot énekkel, harci tánccal, mindennel ahogy kell. A belépő 5$ ajánlott adomány, tehát tulajdonképpen ingyen van. Na annyit bőven megért :)

Viszont a télikertben csináltam pár képet, feltettem ide: http://homepage.mac.com/hdani/PhotoAlbum19.html

Nagyon furcsa idő van, olyan koratavaszi, pulóveres, mert fúj a szél, de közben ezerrel süt a nap. Tipikusan az a sportolni való idő. Múltkor is hasonló volt, szerintem meleg csak nyáron lesz. Olyan hóvirág vagy gyöngyvirág szerű virágok nyílnak a parkokban.

3 megjegyzés:

Pít írta...

Na nehogy azt hidd, hogy megúszod! Milyen géppel és obival csináltad a képeket? :-))))) Amúgy itt ..~Ghost~.. jelentkezik. Örülök a sikeres földetérséhez, meg minden.

hdaniel írta...

Szia Ghost! Nem, nem is akarom megúszni, tényleg, nem hülyeség egy kis fotótechnikát is belevinni a kommentekbe, márcsak a blog fejléc miatt is :)

Szóval itt van az 5D-m, vettem egy saját kitet 24-105-tel, meg hozzá egy 17-40-et, meg egy 2.8/70-200-at (ez utóbbi megvásárlása kicsit kalandos volt, mert először spórolni akartam és vettem egy IS nélkülit, de az első munka után szaladtam vissza a boltba hogy azonnal adjanak egy IS-est. Nem vagyok egy sebész kezű ember, szóval majdnem minden 200-zal készült kép bemozdult IS nélkül.)
Szóval ezek vannak.
Ami trükk, hogy vettem egy polárszűrőt (Kenko, circular, Wide)
Továbbá hogy a vitorlázós akció előtt a szürke borult időre való tekintettel csináltam egy custom picture style-t a kamerában, felnyomtam a kontrasztot és a telítettséget, plusz a polárt is használtam.
Nagyon szeretem az új 17-40-et, szerintem elég jó cucc, érdemes beruházni egyre, minden egyből olyan dinamikus, riportos lesz a nagy látószögtől :)

hdaniel írta...

Ja azon még dolgozom, hogy hogyan lehet a legjobba megjeleníteni a képeket az Interneten, mert ezek - az eredetikhez képest, amit a Lightroomban látok, hát hogyismondjam szánalmasak.